Tryggare kan ingen vara

God morgon! Jag är så lycklig över att jag klarade den hittills svåraste tentan! Jag trodde verkligen inte att jag skulle göra det, men det gjorde jag :) Trots all min frånvaro från den kursen, men jag antar att jag har att tacka mina vänner för att dom bankade in allt som jag missade i mitt huvud :) Nu kan jag fira jul, det hade jag inte kunnat göra med gott samvete annars. På tal om jul.. oo vad jag längtar till degerfors nu. Vill hem hem hem. Men det blir inte förrän den 16 december vi tar tåget hem, fast det är ju inte så långt kvar dit å andra sidan :) Innan dess har jag en massa kul att se fram emot också, i helgen ska jag ut med anna och hennes jobbarkompisar, vi ska fira hennes arbetsledarroll på jobbet :) På lördag hoppas jag att det blir något mysigt med rasmus, kanske liseberg? I veckan gör vi sista spurten på denna kurs, som är den sista kursen som vi kommer vara "helklass" eller hur man ska uttrycka sig. Nästa kurs som kommer är tre olika valbara, så jag kommer bara gå ungefär med en tredjedel av dom (trååååkigt). Därför kommer vi ha lite mys ihop, på onsdag är det planerat att vi ska spela bowling, ungefär hälften :) Jag kommer dock inte vara med att spela, vilket är jättetråkigt för det hade vart kul, men jag berättade att jag har spelat/tävlat/tränat bowling så jag kan ju coacha och springa bakom och hejja på alla istället kom vi på ;) Och nästa fredag kommer Linnea och Stoffe hit!!!!! =) Det ska bli kul.

Så mycket snö det är ute här. Det är kallt, halt och för tillfället så snöar det till och med. Jag gjorde nästan vinters första vurpa igår, men bara nästan. Häromdagen bakade jag lussekatter och gjorde lite julfint, det är ju trots allt första advent på söndag :)






Såg denna i butik och tänkte, måste prova! Jättesmidigt, man bara tillsatte varmt vatten och lät jäsa precis som vanligt. Stog att det skulle bli ca. 25 stycken, men jag fick bara 15 tror jag (dock ganska stora). Men det är ju perfekt om man bara vill baka några stycken lite smidigt. Kostade runt 27 kr har jag för mig.


Julstjärnan uppe :)


Ljusstaken också, samt en tomte. Tomten var kanske lite tidig ;)


Äntligen har jag hittat en rullgardin som passade mitt fönster! Köpte den på Dimoda, men såg sedan att den även fanns på Balders Hage. Här är den dock bara upphängd ostruken på prov och här hade jag inte hunnit få fram julstjärnan heller ser jag :) Men det är jättefint nu! Det står:
"I Takt med Tiden. Tiden står still när du är här"


En amaryllis har hittat hit :)


Och en hyacint :)




Stora julgranen på Liseberg :)
Anna och jag var där förrförra helgen, då julmarknaden öppnade.














Min lilla snutt ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma...<3

Saknar Er jättemycket.....jättefina bilder....och lussekatter får ja väl baka när jag har flyttat in.....;)

2010-11-25 @ 11:25:06
Postat av: Lina

Saknar dig med mamma! <3

Tack =) Ja det får du göra, det är ju inte så långt kvar nu =)

2010-11-25 @ 12:59:54
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ska bli jättekul att träffa er med och grattis till tentan!!!



För övrigt måste detta vara det längsta inlägget i världshistorien tror jag? :P

2010-11-25 @ 18:38:56
Postat av: Lina

Tack linnea :)

haha kanske det, mycket bilder!

2010-11-25 @ 20:21:28
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: camilla

haha Tack Tack, Och ja jag hoppas du kommer & hälsar på snart, O gud va fint du har det hemma, vill spana in din lya också snart ju :)

2010-11-26 @ 13:47:35
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 05:20:28
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0