Jag gav aldrig upp dig när du försvann, långa dagar blev till nätter sen till år

1. Varför ska jag alltid ställa mig i fel kö? Seriöst. Varenda eviga gång händer det. Om jag, som idag, står i en kö som går sablans segt och märker att den andra kön verkar gå lite fortare och därför hoppar över till den kön i tron om att vara lite smart, tror ni inte då att människan jag har framför mig är segast på jorden och knövlar med allt? JO. Man känner sig rätt fånig när den som stog bakom mig glatt går därifrån med sin påse och kvittot i handen, medan jag argt blänger framåt.

2. Om man jobbar inom ett serviceyrke som säljare, är man inte affärens ansikte utåt då? Jag har aldrig varit med om en mer sur kassörska. Suckade, slängde grejer omkring sig, himlade med ögonen när jag bad om att få mina köpta varor plomberade. Vågade knappt be om en presentkartong. Var glad över att jag handlar av dig istället och inte säger, "men du jag tror jag struntar i att handla dom här grejerna föresten för det verkar vara så himla omständigt, du kan hänga tillbaka det, TACK hejdå"

Idag har jag alltså varit på stan en sväng, börjar lite smått att titta efter julklappar till alla mina kära. Finns väldigt mycket fint :) Mycket folk på stan idag. Igår hade jag några vänner här. Vi tittade på idol, rostade kastanjer, drack öl och åt cshhhhips. Rasmus är hemma i svartå och jag har som vanligt anna som sängkamrat då. Fast hon jobbar nu och kommer väl runt ett så jag har några timmar att slå ihjäl själv. Och haft, så jag har pysslat lite hemma, blev fint :) Anna ska föresten börja jobba som arbetsledare på deltid på hennes jobb till veckan, och fortsätta som produktionsledare som hon är nu den övriga tiden. Det är supercoolt tycker jag! Grattis till dig från din stolta syster!

Nu ska jag slänga på mig min varma
goa jacka och skor och ta en kort promenad,
sen ska jag sätta mig på balkongen och tända några ljus
(vågar inte gå bort till kyrkogården ensam såhär sent. Inte här i alla fall.
Får tända ljus på riktigt när jag kommer hem nästa gång
)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0