Påsken

Hej! Nu är påsken över, tråkigt tycker jag för jag har haft en så mysig påsk hemma i Göteborg. Rätt kul, jag kallar både Göteborg och Degerfors för "hemma". Gött och ha flera hem. Jag har haft min syster och min mamma här på besök (+ sarah, en kompis till anna). Vi har njutit av varandras goda sällskap, varit på stan flera gånger om, tagit härliga promenader i solen och ätit underbart god mat hela helgen. I torsdags var mamma och jag ute vid annas jobb och åt när hon jobbade. I fredags var vi på stan och handlade hem en massa god mat och lagade påskmiddag (bild 1, fast där är bara en del med ser jag) och tog en varsin bailyes till efterrätt :) Den dagen var det aptrist väder så vi stannade inne resten av dagen, förutom anna och sarah som drog ut. Lördagen bjöd på ett underbart påskväder och det blev stan igen efter en morgonpromenad. Eftersom dagen innehöll sol så bestämde vi oss för att grilla. Vi köpte hem lite kyckling och pommes och anna och jag fick till gooodaste marinaden (typ; olja, vitlök, chili, citron, soja, honung, en massa olika kryddor och salt). På kvällen spelade vi spel och skrattade ihjäl oss typ. På söndagen åkte de tyvärr hem igen.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma....<3

Tack än en gång för en Supertrevlig Påsk....!

2010-04-06 @ 17:33:03
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fina bilder.

2010-04-09 @ 09:38:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0