Spagetti med räkor och ruccola

Hej! Återigen var det solglajjorna som gällde idag. Det känns riktigt bra! Har varit uppe vid skolan en sväng idag, sen mötte jag upp anna och sofia på stan och åkte raka vägen ut (till skogen?) till annas jobb för att käka lunch :) Ibland är anna den jobbigaste att gå på stan med, medan jag har hunnit att gå igenom hela affären lite snabbt så segar hon fortfarande kvar vid första hyllan och luktar på ett schampo, typ. Haha :D

Imorrn blir det skoj, vi är bjudna ut till en klasskompis på fest. Ska bli supermys! Därför blir denna kväll relativt lugn, Melad och lena kommer hit lite senare och anna kommer snart. Får se om det är nån mer som vill komma. Köpte ett nytt spel förut, en miniversion av MIG, ecoMIG. Kanske blir en omgång? Får se får se!


Här får ni även en syn av de fina tallrikarna jag köpte häromdagen.



Gjorde riktigt supergod mat häromdagen:

Jamie Olivers spaghetti med räkor och ruccola

400 gram räkor
Spaghetti
2 st vitlök
1,5 chili
1 glas vitt vin
Tomatpure/Soltorkade tomater
1 citron (rivet skal och pressad saft)
Ruccola
Salt och peppar
(Receptet är för fyra personer)

Börja med att koka upp en massa spagetti, typ till fyra personer. Stek hackad vitlök och chili i lite olja och häll sedan ner räkorna och fräs några minuter. Tillsätt sedan vita vinet och tomatpuren.  Låt sjuda några minuter. Häll av spaggetivattnet och blanda i ruccola i spagettin och häll sedan över räksåsen och blanda ordentligt. Garnera gärna med några kvistar ruccola så blir det en jättetjusig rätt :)
Detta är min version av receptet, originalreceptet finnes här.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ser gott ut!

2010-03-06 @ 19:45:28
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0