Nybakat bröd till frukost

God morgon. Nej, skoja bara, god eftermiddag. Klockan är ju faktist närmare fyra. Fasen vad fort dagarna går. Imorse började jag dagen med att baka brödet jag pratade om igår. Trodde jag skulle misslyckas (hur kan man iofs misslyckas när det bara är att röra ihop med vatten och sen vänta?) men det gjorde jag ju inte. Tyckte inte att det jäste nåt men det skulle tydligen inte jäsa så mycket för det blev jättebra =) Ekologiskt pumpabröd var det. Kommer inte ihåg om det var Finax kanske eller om det var nåt annat märke.. hm. Men det var iaf väldigt enkelt att göra, tog typ en och en halv timma. Har även hunnit med en runda på stan med syrran och så cyklade jag just på våran träningscykel i en halvtimma - nu duschen. Var bara tvungen att lugna ner kroppen lite innan. 

 

Igår kollade var vi på bio, kollade på Sommaren med Göran, haha den filmen gillar jag! Så typiskt svensk. Själva filmen var väl sådär men alla smågrejer var grymt roliga.  

 

Här är brödet:

 


Kommentarer
Postat av: NATALIE

Åh så gott med nybakat bröd! :)

2009-08-23 @ 17:41:21
URL: http://naataali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0