Vi börjar närma oss julen, inte sant...?

Nån som kan gissa vad jag bakar? =D
Kika in om en liten stund så får du reda på det.

UPDATE:
Blev alltså ett lussebullebak ikväll. Jag veet, lite tidigt? Om jag säger att jag köpte pepparkakor, julmust, julchokladtomtar mm i lördags, är det fortfarande lika tidigt då eller? ;D Som ni ser på bilderna blev det en hel del bullar både vanliga, klassiska lussekatter plus en del specialare. Bakade några som bullar och hade mandelmassa, smör, vaniljsocker och hackade russin som fyllning. Använde mig utav ett recept, hm kommer inte ihåg vart jag hittade det, men det var bland annat en burk kesella i, har aldrig bakat med kesella förut men det funkade riktigt bra. Sista bilden visar att inte bara lägenheten blir varm efter att ugnen stått på i cirka en timma utan även lådorna runt omkring tycktes svälla en del. Märkte på några att de blev väldigt tröga och förstog snabbt att det var pga. värmen. Fick ta ur en massa grejer, har typ brustabletter i lådan brevid = inte så smart! =) Får står så och vädra ett tag samtidigt som jag får hålla koll på katten så hon inte sticker in i nån av dem.

Kommentarer
Postat av: Mamma

det här året bakade Du Lussekatter före mej... :)

även där är vi lika....ligger steget före alla andra... :) Puss...<3

2009-11-02 @ 22:05:20
Postat av: Lina

sv till mamma; japp, jag hann föreee! ;) hehe ja, kommer ihåg att du också alltid brukade baka i början/mitten av november. Jag var bara tvungen, hade en ledig kväll nu och då får man passa på =)

2009-11-02 @ 23:31:37
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Madde

oj,oj,oj snacka om tidiga :P säger jag som inte bakar alls :) Synd Lina att du bor för långt ifrån för en fika. Julen förresten den är på full gång på ditt gamla jobb, känns som om Julen skulle vara om en vecka eller så. Ljusstakar, julgranskulor och annat pynt har invaderat butiken. Du minns väl hur det var`? Ha det så bra, kram Madde

2009-11-04 @ 00:05:00
Postat av: Linnea

Mums, det där såg gott ut, du får spara några till sista helgen i November, har hört att ni får storfrämmat då ^^

2009-11-05 @ 10:26:04
URL: http://honungsgurka.blogg.se/
Postat av: Lina

jag kan inte lova nåt men jag ska försöka, har en ganska glupsk karl här hemma om man säger så ;D

2009-11-05 @ 16:41:00
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Lisa

åhh, älskar lussekatter! :)

2009-11-06 @ 16:28:59
URL: http://majlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0