En el degerforso

Oj vilken tätt update det är här känner jag. Typ en gång i veckan. Får försöka få det att bli lite oftare för det är rätt kul ändå. Och det här med mat och bak. Jaa, jag lagar ju mat varje dag och bakar.. tjaa, bakade senast för några timmar faktist. 
 
Är föresten i Degerfors för tillfället. Rasmus och jag fick ett ryck förra veckan, så vi bestämde oss en dag där att, "Nee, ska vi åka till degerfors", "Jaa det gör vi." Och så gjorde vi! Hans föräldrar behövde ändå ha bilen som vi lånade. Denna gången berättade jag inte för nån att jag skulle hit, bara för pappa tror jag. Så dagen efter ringde jag till mamma och småpratade lite. Frågade vad hon skulle göra efter jobbet osv. "Jaså ska du det, jag som hade tänkt att vi skulle ses en sväng..." sa jag. Mamma blev knäpptyst. "Men.. va.. vart.. vadå? Vart är du nånstans då?" sa hon. "Degerfors" sa jag. "NÄÄÄÄ skojar du. ÅÅÅ vad glad jag blir, jaa klart vi ska ses". Hon blev lite glad :) 
 
Kom ju precis lägligt till årets höjdpunkt i Degerfors; Vulkanmarken. Uuuh, den missar man inte om man är sann degerforsare. Har ju inte varit här när den varit de senaste två åren så det var väl dags tyckte jag. Haha. Ärligt talat så haltade jag raka vägen igenom med mamma med endast ett stopp vid Tommy och Inga-Lills marknadsgodis. Sen åkte jag. Så roligt var det typ.
 
Denna gången blev degerforsvistelsen något längre än sist. Tråkigt bara att både jag och rasmus har ont så vi inte kan göra nåt speciellt. Men vi har hunnit med rätt mycket ändå. I fredags kollade vi på Lucidstate på torget, riktigt bra :) Rasmus kompis Max är med och spelar och sjunger. Älskar deras "Life without colors". Sen efter det var vi på fest hos Burra, fast jag var nykterist den kvella. På lördagen mötte vi upp Linnea, Stoffe, Lisa och Brollan på ralfs och käkade pizza med dom. Så avis på Linnea och Lisa som har stuckit till Rhodos nu. Jag ville ju också följa med! var såhääär nära på att boka in en resa dit också, innan rasmus bröt benet då förstås. Kollade resor varenda dag och ville boka, men rasmus sa "neee vi väntar lina". Tur det. Har hunnit med en lunch i svartå, middag hos mamma, fika hos min svåger, kaffe hos bäckman, fika hos min bror, tv-spel med lancelot, mysgos med tuva-lee som somnade i min famn, fika med min farfar, supermys med supergravida camilla och andreas (tack igen för presenten, ska spikas upp på väggen så fort jag kommer hem ;)), fika hos mormor gånger tre. Ojojoj så mycket man hinner på en vecka.
 
Nu sitter jag och slökollar lite på Rena rama rolf, ska snart se Fångarna på fortet med pappa. Sen upp och hämta stackars halta rasmus hos svanberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0