Snöoväder ger upphov till kaos

Heeej. Detta väder alltså. Heeerre. Snöar för fullt, men det gör det väl på alla andra ställen i sverige också. Jösses för att bo i en storstad som inte klarar av lite snö. På väg till skolan idag blev det stopp på spårvagnstrafiken två (två!) gånger, bara på den sträckan som jag åkte. Första gången mitt på avenyn, typ där alla andra bussar och spårvagnar åker = bästa platsen för ett stopp? Nee. Sen en gång till utanför sahlgrenska. Ytterligare ett jättebra ställe att bli stopp på? Nej. Orsaken var såklart snö/slask/is i spåren, eller vid växeln vet inte riktigt, så spårvagnarna kunde inte komma nånstans utan att det var tvunget att spolas rent först. Vi var framme typ 40 min senare än vad vi hade tänkt. Summering: Göteborgs kollektivtrafik är mycket sårbar under dessa vädertillställningar.

I övrigt har jag haft tråkigaste dagen på länge. Hade dagens föreläsning inte varit obligatorisk hade jag stängt av alarmet imorse och sovit typ tills nu eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Mamma....<3

och jag har hamnat på en 1800-talsgata.....!!!! Har man tur....plogas det 2 dygn efter.....parkeringen får man skotta själv....!!!! Och vägen in....ska man inte tala OM...!!!!! Tacka vet ja Plogandet i Dfs....!!!!

2010-02-03 @ 18:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0