Flytt?

Yes! Äntligen sker det nåt. Ser ut som om vi ska flytta.

 

Vi var och tittade på en tvåa i söndags. Den ligger i samma hus som vi bor nu. Så najs var den! Inglasad balkong, stort sovrum, kvällssol. Killen som bor där vill alltså byta och bo i vår lägenhet. Så han skulle fundera lite och höra av sig. Och så kom han hit precis och så gjorde vi upp att vi skulle byta. Dock blev det inte att vi "tog i hand" på det riktigt men jag frågade: "Så du har bestämt dig för att det är våran lägenhet du vill ha?" - "Japp det har jag!" sa han då. Han hade inte tittat på några andra heller så det var ju bra. Så nu ska vi bara fixa med ansökan om bostadsbyte, bestämma dag för besiktning av lägenheten och bestämma nån helg då vi byter. Sen ska förstås bostadsförmedlingen godkänna bytet också, men jag ser ingen anledning till att vi inte skulle få byta av vad jag har kollat upp i alla fall. Så allt verkar nästan helt till 100%. Anledningen till att jag inte är till hundra riktigt är för att sist vi skulle byta lägenhet så krånglade det mm. Så jag ska väl inte "ropa hej förrän man är över ån" eller hur det nu är man säger. MEN som sagt så verkar det som om vi ska flytta iaf :)

 

Lite tråkigt att bli av med denna utsikt dock. Men nya utsikten blir också bra!


Kommentarer
Postat av: Bea

Åh, va roligt för er! :D

2010-01-26 @ 22:05:25
URL: http://trize.blogg.se/
Postat av: Mamma....<3

åhhhhh va kul för Er....Ni behöver verkligen större....<3<3<3

2010-01-28 @ 21:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0