Wonderful day

HEEJ. Finaste dagen hittills, lätt. Har suttit ute i solen hela dagen idag, förutom imorse. Det har varit Göteborgsvarvet här i göteborg idag. Jag är mäkta imponerad av alla starka människor som överhuvudtaget tar sig runt hela banan på 21 km i denna värme! Efter jag pluggat så mötte jag upp Rasmus och vi ställde oss här nedanför oss vid skolan där Göteborgsvarvet går förbi och fick se männskan som låg etta. Herregud så fort han sprang. Stog förstås kvar en stund tills det började rulla på med folk som sprang. Sen åkte jag inåt stan för att träffa lena, melad och sanna vid näckrosdammen. Där har vi suttit i flera timmar och solat. Sen gick vi längs avenyn och hejjade och gick neråt lilla bommen där det var premiärtur för Göteborgshjulet (ett parisehjul som de satt upp nyligen på gräsplätten utanför operan och premiären för denna var idag). OHMYGOSH, vad det var läbbigt. Jag har aldrig åkte sånt förut. Vi åkte tre eller fyra varv (vi kom inte överrens om hur många det var:P). Sista turen så stannade vi till allra längst upp. Helt plötsligt börjar hjulet gå åt andra hållet(!). Men det var visst bara för att de missat släppa av några (Ok?). Men det var skitfint, man såg över göteborgs alla takåsar och det var huuur fint som helst :)

 

Nu grillar vi kyckling och sen ska jag och rasmus in till stan igen och träffa mina kompisar för "spontanfesten" som hålls till vid Skansberget (en fest som "anordnats" på facebook, nu över 14000 anmälda). Får se om den spårar ur eller inte, jag är jättenyfiken på hur mkt folk det blir.

 

Ettan, ute vid Lindholmen

 

Tror detta var trean

 

Svalkande vattenfall vid Näckrosparken

 

Mina kritvita fossingar :)

 

Folket rundar Poseidon

 

 

Nedifrån kön

 

Vi satsade på VIP-logen men vi fick den inte :(

 

Haha :)

 

Herregud så nervös jag var där egentligen, typ "HE HE HE, aarrhg hjälp, är du färdig snart??"

 

Lena är coollugn :)

 

 

 

 

Ullevi

 

 

Domkyrkans topp

 

Operan

 

 


Kommentarer
Postat av: anna

vilka härliga bilder :) du får åka hjulet med mig när jag kommer ner! wiho :) puss

2010-05-22 @ 20:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0