Välkommen du fina sommardag

Idag är det sommar, enligt Metro. När det har varit över tio grader i fem dagar så räknas det som sommar, stog det. Och när sommaren väl har kommit, då återvänder inte våren. Det tycker jag låter skitbra :) Det är ju så fruktansvärt varmt ute idag, helt otroligt, och det är inte bara här vad jag har förstått :) Jag tror vi har 30-35 grader på vår balkong just nu. Undrar hur många grader det kan stiga upp till i högsommar?

 

 

Idag har jag haft en ledig dag från skolan, så jag tog mig en välförtjänt sovmorgon imorse (eller inte, vaknade precis lika tidigt som jag brukar göra, fast denna gången jättepigg så jag gick upp såklart. Det är väl ändå typiskt?) och knallade bort till affärn. Åå så det var varmt. Och skönt. Sen heem, fixade lite sallad till lunch. Sen ner till skolan för att göra lite nytta med dagen, sen tröttnade jag och åkte istället till IKEA :) 100 gånger roligare. Köpte en massa nya grejer, dom har jättemycket fint där nu. Tips.

 

Cocktailglas, 2 st för 89:-

Det är jättefint mönster på glaset men det syns inte så bra ser jag.

 

Rutiga tygservetter (som skall strykas) och underbart god fläderblomssaft.

Även tabletterna är köpta idag. Allt från IKEA.

 

Nya tulipanisar, kunde inte bestämma mig för

vilken färg så det fick bli både röda och vita :)

 

Se så det gror i krukorna :) Den underbara kronan är köpt på Tradera.

 

Detta fina hjärta köpte jag i Ullared. Tanken är att

dekorera den med något roligare än ett påskgult ljus.

 

 

Denna helg som varit har jag och Rasmus spenderat på Bubacka (Rasmus föräldrars namn på deras stuga som ligger typ mellan Smögen och Lysekil). Åkte redan i onsdags, eftersom vi var lediga. Regn, regn, sol, regn typ :) Men den dagen solen var framme var en underbar dag. Ena dagen var inte alls rolig, den spenderade jag i sängen hela dagen, mådde sjukt dåligt och kräktes, men dagen efter var jag back on trank igen :) Vi tog en sväng i bilen och handlade lite och sen åkte vi till ett ställe där det fanns hällristningar. Det är hur coolt som helst, har aldrig sett sånna tidigare.

 

 

 

Haha :)

 

Supercoolt. Jag och Rasmus började förstås spåna om hur det såg ut när de satt och gjorde dessa. Vilket jobb, de är väldigt djupa också, samtidigt som de har nötts ner väldigt med tiden. Kommer inte ihåg när man tror att dessa gjordes.. ska kolla upp det!

 

 

 

Mollans första ute-tur. Regnbågstjejen.

 

Cool kille på cross

 

Stolt kille på MC.

 

Fin allé på vägen ut till stugan

 

 


Kommentarer
Postat av: anna

haha åååh, vad hon är söt mollygosan! saknar henne. fina grejer du köpt och spara lite saft åt mig, hörru :) haha. seee you sooon my sister :) PUSS!

2010-05-19 @ 23:08:10
Postat av: Lina

mollan tyckte det var jättekul, hon var helt gaaalen tjejen. Jag lovar att spara. PUSS yes ses snart!

2010-05-20 @ 11:10:40
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0