andra november

Heeej!

Idag är det en tisdag. Andra november. Min brors födelsedag. Om en vecka fyller min mor år. Om 52 dagar är det julafton. Om 60 dagar är vi inne på ett nytt år. Herregud vad tiden går fort. Var det inte nyss midsommar?

Igår fick jag reda på att jag kommer att praktisera på Degerfors apotek till vårterminen under tio veckor. Det blir, förhoppningsvis, det sista jag gör på utbildningen. Sen är jag en färdigutbildad, legitimerad Receptarie. Det där med förhoppningsvis grundar jag på att jag förhoppningsvis kommer klara tentan som är imorrn. Om jag gör det, så blir jag betydligt lugnare för resten som är kvar på utbildningen är bara två kurser, ett examensarbete och sen praktiken. Och det är nog nemas problemas =) Bara denna kurs jag är lite orolig för. Klinisk farmakokinetik heter den och handlar bland annat om läkemedelsmetabolism och elimination av läkemedel, interaktioner mellan läkemedel, varför effekten ibland skiljer mellan människor osv. Sjukligt mycket matematiska formler att hålla reda på. Jag seriöst drömmer om halveringstider, hepatiskt clearance och "händer det något med fluktationerna om den obunda fraktionen blir högre, för ett lågextraherat läkemedel?" osv osv.

Förra helgen var jag hemma i Degerfors. Där var jag på fest hos vår allas gamla barndomsvän Beaa, tack för den kvällen det var jättetrevligt :) Hann med massor den helgen, nästan allt jag ville. Om bäckman mot någon förmodan skulle läsa detta så kommer han ha godtyckliga invändningar om att jag hann med allt, men jag får hinna med honom nästa gång jag kommer hem :D Tror jag hann och möta på alla jag känner nästan. Fick även se camillas lilla nyfödda pojk som var helt underbart fin :) Och min lilla brorsdotter som blev helt galet rädd av att se anna och mig. Hon skrek hysteriskt när jag närmade mig med glada läppar. Haha. Men sen insåg hon att det var ju bara vi, hennes fastrar. Då blev hon glad. När hon satt i pappas trygga famn vill säga. Då gick det bra. =)

I lördags hängde jag med anna och några av hennes arbetskamrater ut på middag. Det var hemskt trevligt, besides den långa långa väntan på maten. Herre gudars. Vi hade bokat bord klockan 20.30. Klockan 22.10 fick vi vår mat. Sharp! Nerå, men ungefär. Men den var gott och vi fick avdrag för den långa väntan så slutet gott allting gott.

Nu ska jag bädda i min nya madrass som jag har fått i julklapp av min pappa (han är alltid minst två månader för tidig med sina julklappar ;)), specialmadrasser som min mammas kusin säljer. I hopp om att min rygg också ska få vila sig lite under natten för det gör den INTE för tillfället. Blir bara värre av att sova. I övermorgon ska jag även röntga ryggen så då får jag reda på sen om det är något fel på den.

Men men, önska mig lycka till på monstertentan imorrn så hörs vi! Bjuder på lite goda bilder so long! =)


Go systerbild :)


Emma, Linnea och Anna på beas fest :)


Mina toavänner chillar i badkaret så länge, som vanligt ;D


Busigt


Ännu busigare

Nästa busiga bild får icke visas! ;D


Här var vi alla tror jag, som var kvar i slutet i alla fall :)


Jag träffade bästa emelie på nightshift! :)


Födelsedagsbarnet :)




Vi fick beskåda lite snö också :)


Här fastnade min fina fina mamma på bild :)

Nu ska jag sova, gonatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0