Tattoo your name across my heart

Gomorron! Sitter här och vrålar beyonce-låtar. Låter ju för hemskt egentligen, men det är ju ingen hemma nu (rasmus är nere på skolan) så det spelar inte så stor roll, bara jag själv och mollan som får stå ut. (Fasen glömde bort att våra väggar är väldigt tunna, häromdagen fick jag höra en ljuv stämma tidigt på morgonen från någon av våra grannar) 

Idag är jag "ledig" och därför går jag upp extra early och tvättar och städar. Nu är jag snart klar med det och jag tänkte sätta mig och plugga lite. Klockan tre idag ska jag iväg på vattengympa. Och idag känner jag att det är dags för oss att få resultatet på våra tentor så vi vet om vi kan pusta ut en sekund eller inte. Jag är äckligt nervös inför det.

I fredags var vi hemma på "inflyttningsfest" hos en klasskompis. Fast det var förra året hon flyttade dit. Yes, vi är lite sega :) Det var mycket trevligt. I lördags bjöd Rasmus ut mig på middag vilket också var helt underbart trevligt förstås :)

Nu bjussar jag på lite pics på käk.

BTW så älskar jag min nya telefon. Jag upptäcker nya möjligheter med den hela tiden. Alla appar är ju helt fantastiska. Tänk vad en telefon kan underlätta ens liv.




Färsk pasta med en pastasås gjord på cremefraiche (smak Karl-johansvamp), tomat och bacon.


Till detta kall gräddfilssås förstås.




Köttfärslimpa med rödbetor och lök i och gräddsås. Så himla gott, fattar inte varför jag aldrig har gjort det tidigare. Ska nog göra köttfärslimpa ikväll igen tror jag.


Till köttfärslimpan skall man ha kokt potatis och morötter till tycker jag. Och snälla, kan inte nån ge mig ny grytvante i julklapp?


Bullar på jäsning


Idag, den 4:e oktober, är det kanelbullens dag och därför visar jag upp mitt senaste bullbak med Anna. Hinner tyvärr inte baka några bullar idag annars hade jag lätt gjort det :) Dessutom finns det fortfarande bullar kvar i frysen. (UPDATE: .. inte nu längre :))



Pysslade lite i vardagsrummet igårkväll. Here are the results:









Här är glimtar från vår balkong:






Kommentarer
Postat av: anna

hoppas ni itne äter upp alla bullar?! för några tycker jag faktiskt är mina :) fick ju bara en liten påse med mig som mitt jobb åt upp :b

2010-10-04 @ 12:16:02
Postat av: Lina

ANNA: Bjöd just rasmus kompisar på de fyra sista idag när de var här på lunch. Vart ju typ inga, det fanns ungefär till två påsar kvar efter att du tagit ju. "Fick bara en liten.." Du fick ta så många du ville ju? Inte kunde du väl tro att du skulle kunna förvara bullar i min frys? :D Du får väl baka igen snart då. Snart dags för lussebullar ;)

2010-10-04 @ 13:29:20
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0