Andra september

God kväll! Igår började skolan igen, kul att se alla. Idag är det pubrunda på chalmers och jag vill dit. Imorrn är det dags för årets reunionparty med några av mina klasskompisar och jag vill inte missa det. På lördag är det kräftskiva i Skärhamn men vem vill gå till en kräftskiva och varken kunna äta kräftor eller dricka snapsar? Allt roligt kommer på en gång. Men just för tillfället består min kost utav vatten/mjölk, mjuka mackor, kokt ägg och torkade aprikoser. Det är det enda som känns någorlunda för min lilla mage. Åkte på en magkatarr nu i helgen efter några mediciner jag inte tålde och har haft en fruktansvärd värk. Har inte kunnat äta nåt på flera dagar. Värken i ryggen är långt ifrån borta, har varit hyffsat bra på dagen, men nu ikväll har det gjort ont. Rasmus åkte precis upp till pubrundan och jag suckar lite och lägger mig i soffan istället.

 

Slänger upp lite bilder på GOTT som vi har käkat (innan min mage ballade ur) istället för att sitta här och fortsätta tycka synd om mig själv.

 

 

 

Hur gott som helst, bara att skala av majsen och sen stoppa ner i en gryta med saltat vatten och låta koka i kanske 10-15 min. Ät dom varma med mycket salt och smör till :)

 

Tomat varvat med mozarella och toppat med basilika.

 

Några smörstekta kantareller, såg lite fattigt ut så klämde dit ett kaviarhjärta :)

 

Cornflakeskonfekt

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

åh gott med majs :D

2010-09-14 @ 17:50:12
URL: http://phose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0