Må din klocka alltid gå tjugo minuter för sakta, så att du alltid kommer för sent

Heeej!

Tänkte jag skulle göra en liten update här.

Nu har jag (äntligen? - nae, tiden har gått sjukt fort så snarare redan) tagit examen. Kan inte förstå att jag är färdig receptarie nu. Har skickat in för ansökan om legitimation och det är ju helt sinnessjukt. Började jobba på apoteket i Herrljunga för tre veckor sen och det går jättebra. Fast, det går inte att neka till att det är långt för mig att åka dit. På mornarna går det bra, för då sover jag på tåget. Men hem, eh fifan va segt det är. Åker hemifrån 6.30, börjar jobba 8.15, slutar 16.45 och är hemma ca 18.20. Om jag har tur. En dag i veckan stänger jag också och slutar 18.15. Då är jag inte hemma förrän 20.20. Phu. Men det går :)

Jag gjorde min sista praktikdag i Degerfors onsdagen den 1:a juni och tog examen den 9:e juni, och började jobba den 13:e juni så jag hade några dagar ledigt där. Examen var hur trevlig som helst. Synd bara att det regnade, men vi hade kul ändå :) Slänger upp lite bilder därifrån här nere.

Midsommar spenderades som mina senaste fyra midsommrar, vid Rasmus föräldrars stuga. På midsommarafton åkte vi till Kungshamn och hängde vid en camping som en massa av Rasmus kompisar tältade vid. Fast vi sov i vår bil, som vanligt ;D Mycket mysigare.

Först kommer lite examensfirande-bilder:

Min kusin, min farfar och min faster. Min farfar hade med sig ett gammalt fotoalbum från när min pappa och faster var liten, och ännu äldre bilder. Har aldrig sett nån bild på min farfar så ung, och min farmor. Hon var så vacker! Såg ut som en riktig filmstjärna. Och min pappa, han var så himla gullig.

 

Släkten på mammas sida ärade med sin närvaro för att fira min examen :)

 

Från självaste examensdagen, här var det diplomutdelning. Jag fick även ett bokstipende, vilket var väldigt oväntat och roligt :)

 

Några av tjejkompisarna i klassen :) Vi var där en timme innan och fixade med allt.

 

Jag och två av killarna i vår klass :)

 

Vi (eller mest cally) hade fixat en video med massa gamla bilder från tiden vi gått på universitetet. Den var väldigt uppskattad tror jag :)

 

På kvällen var vi ute och åt middag på Jungman Janssons brygga vid Önnered. Vi blev ganska många ändå, 14 st tror jag. Rätt bra för att vara vår klass ;)

 

 

Sanna och Lena :)

 

Förrätt..

 

..varmrätt..

 

..och dessert. Behöver jag säga att det var väldigt gott och att vi blev sjukt mätta?

 

En del av gänget :)

 

Nedan följer lite andra bilder :)

 

Har varit på Liseberg med mamma när hon var här, när jag tog examen. Brorsan överraskade oss även med att komma ner med sin familj så vi drog självklart till Liseberg :) Och självklart åkte jag nya atmosfear. Eller inte.. Men Ida gjorde det, tufft gjort! :)

 

Sanna och jag hängde på Takbaren på scandic en härlig kväll.

 

Rasmus och jag firade 5 år den 3:e juni. Vi åkte till Sannabadet i Kristinehamn och tog två timmar på relaxavdelningen :D

 

Skärgården i Kristinehamn

 

Var till Lunedet med mamma och Lancelot en dag när jag bodde hemma.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefina kort på alla och allt.... <3

2011-08-07 @ 11:32:04
Postat av: Monica

Är du sugen på att lära dig brygga eget öl hemma? Biffen ger en utförlig guide här: http://mony71.blogspot.se/2013/03/hembryggning-av-ol.html

2013-03-24 @ 12:32:52
URL: http://mony71.blogspot.se/
Postat av: Glada Apan

Hej!
Tack för fin blogg. Vi har följt dig ett tag, idag är det dags att höra av sig. Grattis till examen!! Bra jobbat.

Mvh
Hela gänget på www.gladaapan.se

2014-04-28 @ 12:49:11
URL: http://www.gladaapan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0