I'm beautiful in my way 'cause God makes no mistakes

God morgon kära sjuttonde mars. Nu har det varit strålande sol i flera dagar och det är så underbart! Nu är det dags för göteborgs kommungubbar att börja sopa gatorna för här kan väl inte komma nån mer snö? Det hoppas jag verkligen inte i alla fall.

 

Igår lämnade jag in mitt examensarbete till mina handledare och det kändes skönt. Det är inte helt färdigt än dock. Jag kommer få ändra och skriva till en massa innan jag kan lämna heeelt nästa vecka men det är det dom är till för, för att hjälpa mig. Enligt rasmus som läste igenom det igår har jag en förmåga att skriva väldigt långra, beskrivande meningar. Tanken är ju att vi ska skriva vetenskapligt och mer sakligt. Men jag är ingen sån människa. Jag är en beskrivande roman-människa. Så det kommer antaligen dom också att påpeka :) Nu har jag framför mig att förbereda en redovisning/presentation för gruppen jag arbetat i. Idag ska jag även vara med på en informationsföreläsning för gymnasieelever om vårt program. Ska bli kul :)

 

Blir crazy på min katt. Hon äter på alllllt. I natt festade hon loss på min kopia av ett kontrakt. Gaaaaah. Nafsat lite på alla kanter. Kontraktet handlade förresten om mitt första jobb som receptarie! :D Så nu var det kirrat, det blir 4 månader i Herrljunga till att börja med. Börjar veckan efter min examen och går till mitten av oktober. Ska bli jätteroligt :) Lite långt resväg dit bara, men det funkar.

 

Åå inatt drömde jag att jag reste till Turkiet. Gud så härligt. Fast jag var där själv, så det var väl inte så kul kanske. Fast helt själv var jag inte för min mamma var där, hon hade ett hus där. Det hade ju vart gött förstås! Åå jag vill resa igen. Dit eller till nåt annat trevligt SOLigt ställe.

 

Saknar min linnea! Det är en sak som ska bli jättekul med att göra min praktik i Degerfors, att vi kommer att kunna träffas varje dag om vi vill :D

 

Kommer dock sakna min boxer-robert något så fruktansvärt ♥


Kommentarer
Postat av: Bea

Du får bli romanförfattare på fritiden sen när du är klar helt enkelt Lina! ;D Hoppas du är nöjd med ditt arbete iallafall, och att examinatorerna också är det! När börjar du din praktik i Degerfors? :)

Vi får ta o ses nånting då när jag kommer hem i vår.

Kram!

2011-03-17 @ 21:18:49
URL: http://trize.blogg.se/
Postat av: Linnea

Klart vi ska ses massa när du kommer hit! Sött av Rasmus att läsa igenom arbetet åt dig, grattis igen till jobbet också! Pusss

2011-03-20 @ 15:20:44
URL: http://perfeckto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0