Take a breath, take it deep

Håller på och bakar. Gissa vad? :)



Kladdkaksmuffins var rätta svaret.



Här kommer receptet:

Kladdkaksmuffins:
100 g smör/margarin
2 ägg
3 dl socker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 krm salt

Blanda samman torra ingredienser och smält smöret vid sidan av. Knäck två ägg i en skål och "rör sönder" dem.  Häll sedan i smöret och äggen i bunken med de övriga ingredienserna och blanda väl med en slickepott eller dylikt. Klicka i muffinsformar och ställ in dem i ugnen på 150 grader i 5-10 min (jag hade dock inne mina längre, kanske 13 min). Ta ut dem och DONE! För mig blev det 10 stycken.

Har lagt upp receptet tidigare tror jag. Här är själva receptet tagit ifrån. Och JA jag gillar att baka kladdkaka :) Önskar att jag hade haft nåt kul hemma så jag hade kunnat experimentera lite, men hade ingenting hemma som kunde tänkas passa i. Hade förstås kunnat göra nåt kul med passionsfrukten eller fikonen men jag tror inte att det passar. Inser nu såhär i efterhand att jag hade kunnat dekorera med carambolan (stjärnfrukten) men men.

 

 

 

 

 

 

Här syns inte bara mina nybakade kladdkakor utan även julklappen jag fik av min syster, den fina kakställningen :) (ps. I know it's from indiska;)) Även nya formar syns som jag fick av mamma i julklapp (Madde, om du läser detta borde du känna igen dem, mamma sa att hon hade köpt dem hos dig:)). Mycket roligare att baka när man har fina tillbehör. Ska köpa in lite nya köksredskap framöver. Så tråkigt att baka i min röda fula bunke som jag haft sen jag flyttade och gamla träslevar mm. Roligare med nya söta grejer :) Nån som tror att mitt kära hjärta bryr som om sådana saker? - Nope skulle inte tro det jag heller, därför köper jag det i smyg typ så han inte kan klaga över att det är onödigt. Köpt är köpt liksom, går inte att byta tillbaka, eller hur? ;) Ska jag vara helt ärlig så gjorde jag mest dessa kladdkaksmuffins för att få visa mina nya fina grejer :)


Kommentarer
Postat av: Mamma....<3

Kladdkaka eller så är det bullar..?

2010-01-03 @ 19:24:43
Postat av: Lina

Sv; haha mamma du känner verkligen mig :) nån dag ska jag göra nåt helt oväntat, vänta du bara ;D PUSS! <3

2010-01-03 @ 19:36:19
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Mamma....<3

ja kan dej utan och innan... :)ja tror ja sätter mej på tåget och åker...de där såg ju görmysigt ut...

Puss...Älskar Dej..!

2010-01-03 @ 19:38:39
Postat av: Anna

Haha, bra att den julklappen kom till användning. Men jag måste fråga en sak.. Använde du förklädet också? :D det MÅSTE du ju göra så du inte kladdar ner dig! PUSS!

2010-01-03 @ 20:06:41
URL: http://annaamj.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv anna; Haha jag vet ;D Neeej, det glömde jag bort. Sorriiie. Nästa gång :D Jag behöver verkligen ett, jag kladdar som bara den ju.

2010-01-03 @ 20:26:52
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Jannike

Åh, så blev man sjukt sugen på kladdkakemuffins så här mitt i natten =)

2010-01-04 @ 00:16:39
URL: http://iingensoldat.blogg.se/
Postat av: Emma

ååh gott :D jag vill haa :D

2010-01-08 @ 20:32:05
URL: http://alifestory.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0