The stars are all shining

God morgon. Sitter i myskläder fortfarande med en varm kopp kaffe brevid mig. Gick upp för en timma sen ungefär och gjorde en riktig mysfrukost medan Rasmus fortfarande sov och väckte honom då hela lägenheten är fullt upptänd av alla våra ljus och ljusstakar. Fast det gör jag nästan varje dag, såvida jag inte skulle försova mig eller så :) Älskar att tända ljus, sätta på kaffebryggaren och göra iordning jättegod frukost och sen krypa ner i sängen och väcka Rasmus. Vilken start på dagen :)

 

Två roliga som har med skolan att göra, 1 jag klarade Författningstentan (som man måste ha 80 % för att få godkänt i samt är obligatorisk för att få göra praktiken senare i vår). Det känns helt befriande. 2 dom uppdaterade listan över tillgängliga apotek som det går att göra praktik på igår och Degerfors apotek lades till! Så nu har jag ytterligare chans att få göra praktiken nånstans det passar. Det finns inte alls många apotek som vi kan göra praktik på här i Göteborg (och dom som finns kommer främst gå till dem som åberopat förtur, ex genom att de har småbarn som gör att det måste ha praktik där de bor). Så vi blev tillsagda att välja alla tänkbara apotek. Risken är annars att man får dåligt lottnummer och får nåt som man inte har valt och kan då hamna typ.. i norrland eller vart som helst där ingen annan heller har valt. Men nu finns i alla fall Degerfors högst på min lista, sen karlskoga, kristinehamn, örebro gånger två, karlstad (fast där finns också en receptarieutbildning så där och kristinehamn kommer nog troligtvis många av dom söka) filipstad, hällefors och nora. Sen alla här i göteborgsområdet, fast chansen att jag får här är som sagt inte stor. Så jag hoppas att ingen annan väljer min lilla guldort :) Det känns som att, hur stor är chansen att nån annan väljer lilla Degerfors som förstaval om dom inte har nån anknytning dit? Visst, kanske några som flyttat till Karlstad för att plugga eller bor runtom, men dom väljer troligtvis orten de i sin tur kommer ifrån.

 

Nu ska jag sparka igång dagen. Rasmus har gått och lagt sig igen och det ser fruktansvärt skönt ut.. men tur att jag har karaktär och går in till badrummet istället :) Först upp till skolan till fyra kanske sen möta upp Anna och Emelie W som är här på besök. Vi ska hem till mig och laga lite mat och sen gå ut på stan på kvällen :)

 

Igår bjöd jag Anna och Emelie på min bäst bakade kladdkaka nånsin :)


Kommentarer
Postat av: Laila♥

vågar inte gå in på din blogg om du ska läskas med kakor :P =)

2010-10-28 @ 12:01:22
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0