Kräftis of the year

God kväll! Det blev kräftskiva för min del i helgen i alla fall. Velade hela lördagen om jag skulle med eller inte så rasmus blev tokig på mig. haha :) Men jag ville ju så gärna följa med, trots att jag hade ont. Så jag följde med och det är jag glad för, för det var riktigt trevligt :) Vi hyrde en bil tillsammans med Alexander och Crisse, vilket strulade dock, "Ett släp hade ni beställt, stämmer det?" "Mm preci.. eller förlåt vad sa du? Ett släp?" "Aaaa, med kåpa" "Ehh.. nee. En bil. En liten bil. Inte ett släp, vafanskavimedettsläptillnärviinteharenbil?!" Rasmus hade alltså bokat på internet men det hade uppenbarligen blivit nåt fel. "Tekniskt fel". Inget hon kunde göra åt förstås. Meen det fanns en annan bil där, som tur var, fast det var ju dyrare förstås. Men glassig i alla fall. Fasen, vi som hade räknat så bra på det hela alltså jämfört hyrbil vs. buss dit vi skulle. "Men då avbokar jag släpet här då?" "Eee.. jamen GÖR så du" liksom. Haha :) Men i alla fall, kräftskivan var jättemysig och där var trevliga människor, vi var runt 30-35 stycken tror jag och jag kände bara till en handfull. Alltid trevligt att lära känna nytt folk, typ hälften av tjejerna läste på min skola också så vi hade lite gemensamt :) Tack vare att vi hade bil och jag hade ont i magen (=ingen snaps eller dylikt för linas del) så kunde jag köra hem och vi slapp sova över där. Ganska skönt att komma hem till egen säng.

 

Så mysigt och fint dukat! Borden stog som ett plus i ett litet källarrum så där man satt, där satt man tills man hade ätit klart. Haha så knökat var det, de som satt längst mot dörren fick fylla på stora fat och skicka runt istället :) Men det var mysigt :)

 

Värdinnan med kräftorna i högsta hugg

 

Ölöppnörön

 

Lite av resterna på maten, haha, lyckades glömma bort att ta bild innan (om du det skulle anses som viktigt), det fanns verkligen huuur mycket kräftor och räkor och allt som helst. På bild syns även Rasmus aka. "Kryckan".

 

On or way home on the bridge. In the middle of the night.

 

Idag har jag inte varit i skolan, mitt schema är ganska "slappt" denna kurs, fast det är det inte förstås för det är en jätteliten kurs (har tenta redan den 20:e nu) och handlar om alla världens lagar inom apoteksvärlden, lite lätt uttryckt. Vilket innebär att det är jättemycket att plugga så det är vad jag roar mig med om dagarna när jag inte är i skolan (plus lite wii-spelade emellanåt förstås). Har även hunnit med ett läkarbesök idag, för min höft som inte är bättre. Fick en kortisonspruta i höften och det gör så jävlans ont. Skit alltså. Men det blir bättre. Jag ska förhoppningsvis bli bra av den. Jag hoppas verkligen det. Och anna (min syster).. hahah. Stackarn svimmade av smärta förut idag efter att hon hade slagit i sig jättehårt i armen på en krok i badrummet. Hon satte sig ner för att det gjorde så ont och sen svimmade hon tydligen och vaknade upp av att huvudet satt fast under handfatet (HUH, how?) Hon ringde mig och var orolig för hjärnskakning för hon hade jätteont i huvudet och mådde illa, men efter ett läkarbesök även för hennes del idag (precis samtidigt som mig så vi sällskapade) så är detta numera bara en rolig historia :)

 


Kommentarer
Postat av: Mamma.....<3

Ja du är lik "mamma" där med....hem till egen säng om ja så vore i Kina...... ;)

2010-09-06 @ 21:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0