3:e januari 2011

Goda nya år. Du är väl kommet. Som lagomt för alla nya år känns det som att det är dags för en nystart. Nystart på livet. Känns rätt bra. Nu låter det precis som att jag har dumpat min pojkvän eller nåt men så menar jag INTE :) Jag älskar honom mer än något annat! Jag menar mer att jag börjar blicka framåt, känner mig hyffsat välmående, relativt stark och börjar känna av en liten bättring i mina muskler som annars har gjort ont ständigt.

 

Det förra året slutade bra och det nya började.. med en fet baksmälla, men så fort jag började vakna till (typ klockan åtta på kvällen) så började året bra :) Det gågna året bjöd på en hel del, både roliga och mindre roliga, händelser bland annat:

  • flyttade till större, underbar lägenhet med mitt hjärta
  • blev faster, igen, till världens godaste lilla tjej
  • en av mina vänner har fått barn, så söt!
  • en hel del fina fester
  • rasmus bröt benet (en av de mindre roliga händelserna, om inte den värsta)
  • jobbade sommaren som personlig assistent, likt den förra sommaren, men slutade tyvärr därefter
  • firade midsommar i kungshamn
  • har hunnit med att vara i Degerfors väldigt mycket
  • klarade alla mina tentor!
  • firade juldagen med halva min gamla gymnasieklass
  • bodde några dagar hos min mamma i hennes nya hus (som var så mysigt)
  • året avslutades i Göteborg med min älskade Rasmus. Nyårskyssen blev på en balkong i vasastan framför ett hejdundrande fyrverkeri

Något jag missat detta år är en utlandsresa. Det var meningen att vi skulle ta en sista minuten-resa när Rasmus gjort sin sista vecka på SKF och då jag hade fixat två veckors ledigt från mitt jobb.. men så hände olyckan på Rasmus jobb och han bröt benet och fick opereras. Där rök den semestern. Men det var ju tur att jag hade ledigt från mitt jobb ändå, jag tror att Rasmus var ganska glad över att han hade mig då :) Så detta år hoppas jag kunna klämma in liten resa, vartsomhelst :) Helst till något varmt.

 

Det nya året kommer att bjuda på en massa spännande. Först är det examensarbete som gäller, därefter en praktik på apoteket i Degerfors. Efter detta återkommer jag till Göteborg för examen. Tänk att vi tar examen detta år! Både jag och Rasmus, och Linnea icke att förglömma! :) Hur resten av året, efter examensdagen, ser ut har jag ingen aning om. Det känns både skrämmande och spännande. Jag hoppas att vi båda får börja jobba, jag som legitimerad receptarie och rasmus som färdig maskiningenjör. Eftersom vi båda slutar skolan måste vi även flytta från vår lägenhet eftersom det är en studentlägenhet. Vart? Ingen aning. Någonstans här i Göteborg förmodligen och förhoppningsvis :)

 

Tack för detta fina år! Framför allt ett tack till min älskade Rasmus, men självklart alla andra nära och kära vänner och till min familj.

 


Kommentarer
Postat av: camilla

Underbara du <3

2011-01-04 @ 11:53:59
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: Madde

Gott nytt år fina Lina och Rasmus!

2011-01-05 @ 21:58:26
Postat av: Lina

Underbara DU camilla :) <3



tack detsamma till er madde! :)

2011-01-06 @ 10:14:28
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilket härligt inlägg, 2011 kommer vara ett av de mest händelserika åren i våra liv. Examen innebär mycket förändringar! Ska bli himla härligt att ha dig nära ett tag innan du bosätter dig långt bort "på riktigt"... <3

2011-01-06 @ 23:16:44
URL: http://perfeckto.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilket härligt inlägg, 2011 kommer vara ett av de mest händelserika åren i våra liv. Examen innebär mycket förändringar! Ska bli himla härligt att ha dig nära ett tag innan du bosätter dig långt bort "på riktigt"... <3

2011-01-06 @ 23:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0