Walking in Memphis

Sitter för tillfället och kollar lite på Mr Bean och han är ju för skööön. Annars är jag bara hemma, en slapparkväll kan man kalla detta. Cola, chips, marabou, vindruvor, tända ljuus. Låter som min förra helg, hah :) Gårdagskvällen var supertrevlig, var först hemma hos Cally och sen drog vi till Berså, som vanligt :P Varför kan vi bara inte gå nån annanstans, slutar aalltid med Berså :D Antagligen för att det är så bra där och musiken där är ju guld jämt. Kom hem relativt tidigt, runt tre och damp ner i sängen bums. Kan tänka mig att det kommer komma upp en hel del wierd pics på facebook om nån dag ;D Bästa var när Melad frågade "Lina, mår du bra?" och alla tittar på mig som om jag hade svimmat eller nåt "Eeeh, jaa jag satte mig ner för att äta lite chips bara" hah. De är tydligen vana vid att jag pratar hela tiden och aldrig sitter ner ;D

 

Rasmus är i stugan på Fiska-med-grabbarna-och-sedan-dricka-öl-resten-av-tiden helg. Typ. Så därför bjuder jag hit lillsyrran så jag slipper sova själv inatt :D Fast hon är iofs ute med en jobbarkompis och har ingen aning om när hon tänker komma hem. Men innan hon drog bjöd bigsis på Ugnspannkaka med bacon i. Supergott, men varför ser alltid mina maträtter och bakverk konstiga ut? När jag tittade i ugnen så hade hela smeten bullat upp sig som bara den, som om jag haft i bakpulver istället för mjöl typ. Haha ne men den sjönk förstås lite sen men det såg lite roligt ut. Gott var det iaf.

 

Ugnspannkaka med bacon

 

Mitt recept:

3 dl mjöl

½ tsk salt

8 dl mjölk

4 st ägg

lite margarin

1 paket stekt bacon

Blanda vetemjöl och salt och tillsätt sedan hälften av mjölken, blanda ordentligt. Häll sedan i resten av mjölken, knäck i äggen ett i taget. Klicka margarin i en långpanna, in med den i ugnen så att det smälter och strö ut bacon (jag "smulade" sönder baconen lite så att det blev mindre bitar) och häll sedan över smeten. In i ugnen på 225°C i cirkus 25 min :) Man ser när det är färdigt.

Supergott med smör till. Recept är taget ur Icas Stora kokbok. Lite improviserat bara.

 

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Apropå gravidmage... vet du att Anna (INTE din syrra, ha,ha)Larsson (som hon numera heter) ska ha en baby när som helst nu =) Hoppas att allt är bra med dig, kramelikram från mig!

2009-09-27 @ 01:08:27
Postat av: camilla

tack gumman. saknar dig med vet du. när kommer du hem?=)

2009-09-28 @ 16:08:06
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ser ut som du hällt i en lussebullesmet plask och in i ugnen :P

2009-10-01 @ 23:42:39
URL: http://honungsgurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0