Din dröm är min dröm

Goddag i regnet. Rätt trist väder, jag vill hellre ha det som ligger på backarna i Degerfors, det vill säga snö. Just nu tar jag en litenliten paus i mitt skrivande. Jag håller på att skriva ett populariserat sammandrag av en avhandling, ungefär som en notis som ska platsa typ i GP. Rätt klurigt faktist att få till det. Tänkte göra färdigt detta idag och sen börja med en annan uppgift om jag hinner. Kursen som jag läser nu i skolan heter Läkemedelsrådgivning och kommunikation och är jätteintressant. Helt annorlunda emot av vad vi tidigare har läst. Väldigt mycket psykologi, hur man ska formulera sig i olika situationer, om hur missförstånd kan uppkomma, hur man uttrycker sig profesionellt både i tal och skrift mm. Väldigt nyttig kurs tycker jag :)

 

Ikväll har julmarknaden på Liseberg premiär och självklart går vi dit :) Nej, tro inte att jag får med mig Rasmus dit idag, utan det blir med Anna och kanske några till. Synd bara att det regnar ute som sagt men det kanske slutar tills ikväll, annars får vi väl ta med oss paraply :P

 

Idag fixade jag riktigt smarrig lunch; lax stekt i vitlök samt en vitkål- och morotssallad.

 

 

 

 

Min tallrik..

 

.. och detta är Rasmus tallrik. Han har kebabsås och soja på allt typ :)


Kommentarer
Postat av: sofia

ååh, vad mysigt med julmarknaden på liseberg. jag vill också gå: ) nästa gång jag hälsar på anna får vi dra ihop ett gäng tycker jag. haha.

ha det så bra!

kram sofia

2010-11-13 @ 11:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0