Jag är din vän och vi lär oss av varann

Hej! jag lyssnar mycket på Kent just nu, kanske framgår av mina rubriker. I just love them. Har alltid gjort det, tror jag kan typ alla texter, i alla fall av mina favoriter. Kommer ihåg anledningen till att jag började lyssna på dem. Sandra, en gammalgammal vän, och jag tyckte att det var tufft att ha nåt band att lyssna på, något som skulle vara vår signaturmusik. Vår älskade musik. Vi började fundera vilket som skulle vara coolast och det var ju såklart Kent. Och The Ark. Det var våra band. Vår musik som vi jäämt lyssnade på och jag vet att vi gick runt i CD-affären som fanns i Karlskoga och köpte alla skivor som fanns typ med Kent. The Ark var inte lika viktiga tror jag. Sedan satt vi och sjöng med och lärde oss texterna som följde med skivorna, eller iaf jag gjorde det. Låtar som jag älskar är Kevlarsjäl, Kärleken väntar, Pärlor, Ingenting, Kungen är död, En himmelsk drog, Socker, Vy från ett luftslott mmm (med mycket mera) Aah, memories. Bara gamla låtar. Måste sätta mig och lyssna deras senaste skiva.

 

Anyway. Rasmus är iväg och köper en tv nu. Jag har ont i nacken och är således ingen bra bärhjälp så jag fick inte följa med :( Min nacke alltså. Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen över att få ont, mer ont, hela tiden. Min kropp är helt värdelös just nu. Men nackvärken kommer av att jag har stuttit hängd över antigen min dator eller över tonvis av böcker, artiklar eller anteckningar i typ två veckor konstant, så jag får ju skylla mig lite själv. Har haft en tenta nu i tisdags som jag pluggade inför och när jag inte gjorde det så skrev jag på min uppsats som jag ska redovisa imorrn. Hoppas nacken håller för att sitta på en stol från 8.30-15.30 i två dagar och lyssna på redovisningar.

 

Anyway. Ska bli kul med nya tvn iaf :) En 42 tums plasma-tv. Rasmus ville köpa en 50 tums men jag sa stoppppp. Alltså vi har inte mer än 1,5 m från soffan till där tv ska stå. Känns lite overkill med en så blaffig tv då. Vi får denna tv billigt så när vi vill ha en större sen kan vi köpa de då :)

 

Anyway igen. Vi har börjat laga mat som liknar LCHF-dietens käk. Nästan no carbs, micket fetttt. Nästan så det dryper, fast inte riktigt. På mornarna äter vi antingen bacon och äggröra eller blåbär och fil, varannan dag alltså. Till lunch eller middag har vi bland annat ätit följande:

 

Gruka, avocado och en laxpytt i grädde, med bland annat broccoli, majs och ärtor.

 

Tacopaj med omelettbotten, ungefärligt recept: 4 ägg + 1 dl vispgrädde, blandas och hälls i en ungsform och skjuts in i ugnen i cirka 10 min (tills det "stelnat" och blivit som en omelett). Min form var nog lite för liten för det svällde över lite men jag petade bara ner det sen. Sen steker du köttfärs (vi har nöt) och blandar med lite goa grejer som lite tomater kanske? Och tacokrydda förstås så det blir just en tacopaj. Denna köttfärsröra lägger du på pajskalet och sedan blandar du i dl vispgrädde, lite cremefreche eller gräddfil samt ca 2 dl ost. In i ugnen igen typ 15 min. KLART!

 

Kasslergratäng med kassler, zuccini, blomkål, grädde och en massa ost.

 

AAAsgod lax med kokt blomkål. Såsen blev helt gudomlig. Hade i gräslök, massa kryddor och citron.

 

Inte så god torskgratäng. Hade i zuccini, blomkål, brysselkål, ost och grädde men dessa smaker gifte sig inte alls. Smakade verkligen bara beskt och ändå hade jag kryddat rätt bra.

 

Hamburgare med hemmagjord peppermayo i salladsblad

 

Min icke så LCHF-räkmacka. Denna gjorde jag som tröst igårkväll eftersom jag inte orkade följa med ut och äta middag med mina vänner.

 

En till tacopaj (likadan som den tidigare). Denna är verkligen jättegod, så god att vi ätit den två gånger på två veckor :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Åhhhh va mycket goooa maträtter, längtar tills du kommer hem i vår och ska bo här..... <3

2011-01-16 @ 19:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0